.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«no hi ha cap deixeble més instruït que el mestre»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura del primer llibre de Jesús, fill de Sira

Sacsegeu el garbell, i quedarà el rebuig: així serà l’escòria de l’home quan serà examinat. L’obra del terrisser ha de superar la prova del forn: així serà provat l’home en el moment de donar comptes.
El fruit de l’arbre demostra el bon conreu: així, quan l’home doni comptes, es veurà què tenia al cor. No facis l’elogi de ningú abans no hagi estat examinat: és llavors que l’home serà posat a prova.

Sir 27,4-7

Salm Responsorial

R. Es bo de lloar-vos, Senyor. 

És bo de lloar l’Altíssim,
de cantar al vostre nom, Senyor,
de proclamar al matí el vostre amor
i de nit, la vostra fidelitat. R

Els justos creixeran com les palmeres,

es faran grans com els cedres del Líban;
plantats a la casa del Senyor,
creixeran als atris del nostre Déu. R

Encara donaran fruit a la vellesa,
continuaran plens d’ufana i de vigor,
per proclamar que el Senyor és recte,
que la meva Roca no coneix la injustícia. R

Sl 91,23-.13-14.15-16 (R.: 2A)

Lectura de la primera carta de sant Pau als cristians de Corint
Germans, quan això que es consumeix es revestirà d’allò que ja no es consumeix, quan aquesta existència mortal es revestirà d’aquella que és immortal, es complirà allò que diu l’Escriptura: «La victòria ha engolit la mort. Oh mort, on és la teva victòria? On és l’agulló que t’incitava?» L’agulló que incitava la mort és el pecat, i el vigor del pecat ve de la Llei.
Però, donem gràcies a Déu: ell ens dona la victòria per Jesucrist, el nostre Senyor. Per tant, germans meus estimats, manteniu-vos ferms, incommovibles, sobre aquest fonament; prodigueu-vos cada dia en l’obra del Senyor, segurs que, en el Senyor, el vostre treball no serà en va.

1Co 15,54-58

Lectura de l'evangeli segons sant Lluch

En aquell temps, Jesús digué als seus deixebles aquest proverbi:
«¿Un cec seria capaç de guiar un altre cec? ¿No caurien tots dos dins un clot? No hi ha cap deixeble més instruït que el mestre; només un cop formats, els deixebles arriben a ser com el seu mestre.
¿Per què, doncs, veus l’estella dintre l’ull del teu germà, i no t’adones de la biga que tens dintre el teu ull? ¿Com li pots dir: “Germà, deixa’m, que et trauré aquesta estella de l’ull”, si tu no veus la biga en el teu? Hipòcrita, treu-te primer la biga del teu ull, i llavors t’hi veuràs per poder treure l’estella de l’ull del teu germà.
No hi ha cap arbre bo que doni fruits dolents, ni cap arbre dolent que doni fruits bons. Cada arbre es coneix pels seus fruits: ningú no cull figues dels cards ni raïms de les bardisses. L’home bo, del tresor de bondat que guarda en el cor, en treu a fora la bondat; però l’home dolent, del seu tresor de maldat, en treu el mal. Perquè la seva boca parla d’allò que es desborda del seu cor.»

Lc 6,39-45

"L’home bo del tresor de bondat del seu cor en treu bondat"

Moltes vegades ens quedem només en la superfície i jutgem les coses i sobretot les persones per l’aspecte extern però Jesús ens convida a anar al fons del nostre cor, a no aparentar ser bons, sinó a ser-ho de veritat. Per això ens diu: L’home bo del tresor de bondat que guarda en el cor, en treu fora la bondat. I posa dos exemples: el qui vol ser guia d’un altre; si ell és cec, no podrà fer res més que guiar l’altre al clot. Per això abans ha de canviar, ha d’aprendre del mestre; només un cop format, el deixeble arriba a ser com el seu mestre. Només quan som bons com Jesús podem guiar els altres per camins de bondat. L’altre exemple és el de la correcció. Sovint veiem molt bé els defectes dels altres, i estem temptats a voler corregir-los. Però Jesús toca molt de peus a terra i diu: Per què veus l’estella dintre l’ull del teu germà i no t’adones de la biga que tens dintre el teu ull? Jesús ens vol fer adonar que sovint els nostres defectes són molt més greus que els dels nostres germans amb una diferència tan gran com la que hi ha entre una petita estella i una biga. Per això, la recomanació de Jesús és molt clara: Treu-te primer la biga del teu ull i llavors t’hi veuràs per a poder treure l’estella de l’ull del teu germà. És que massa sovint mirem els altres i no ens mirem a nosaltres mateixos. En aquest sentit, la primera lectura ens convida també a mirar-nos a nosaltres, a examinar la nostra vida per a veure què hi ha al nostre interior: El fruit de l’arbre demostra el bon conreu; així quan l’home doni comptes, es veurà què tenia al cor. I per això demana al final: No facis l’elogi de ningú abans que no hagi estat examinat: és llavors que l’home serà posat a prova. Pau ens recorda que tenim una existència mortal però que es revestirà d’aquella que és immortal. Ara, de vegades, no donem fruits prou bons. Però la victòria serà segura: Déu ens dona la victòria per Jesucrist. Ara hem d’anar donant fruits de vida cristiana, que el nostre cor, sincerament, estigui ple de bondat.

Mn. Jaume Pedrós

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
IMATGES